Hoe maak ik extra velden aan voor mijn lijst?

In ons programma kun je extra velden voor een lijst aanmaken onder Relaties → Kenmerken lijst → Velden.

Standaard wordt in een lijst altijd het e-mailadres van jouw relatie vermeld. Als je meer gegevens van jouw relatie in jouw lijst wil opnemen (bijvoorbeeld een voor- en achternaam) moet je hiervoor eerst extra velden aanmaken. De informatie van deze extra velden kun je gebruiken om een nieuwsbrief te personaliseren.
Voor het aanmaken van een extra veld klik je op de pagina Relaties → Kenmerken lijst → Velden onder de tabel op de knop Voeg een nieuw veld toe. Je kunt dan de naam van het veld invoeren en aangeven of het veld een tekstveld, numeriek veld, datumveld of een meerkeuzeveld is. Ook kun je aangeven of het veld mag worden opgenomen op het aanmeldformulier en het overzicht van jouw lijst. Tot slot kun je aangeven of het om een verplicht (door jouw relatie in te vullen) veld gaat en wat de standaardwaarde van het veld moet zijn.
De volgorde van de velden kun je wijzigen door in het overzicht de velden te verslepen.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op