Hoe verstuur ik mijn nieuwsbrief nogmaals aan degenen die hem niet geopend hebben?

Dit kan met behulp van een segment. Onder Relaties selecteer je de lijst waar het om gaat. Kies dan voor het tabje Segmenteren en klik op Maak een nieuw segment.

Kies in het nieuwe segment voor segmenteren op basis van campagneresultaten en selecteer optie b2. Sla het segment op en geef het een naam (b.v.: Laatste campagne niet geopend).
Nu moet de laatste campagne aan dit segment verzonden worden. Ga hiervoor naar Campagnes en kopieer de laatste campagne. Doorloop de stappen en geef in Stap 2 aan dat de campagne naar het zojuist aangemaakte segment gestuurd moet worden.
Het segment blijft altijd gelden voor de laatste campagne, dus je kunt het voor een volgende nieuwsbrief weer gebruiken.
Nog wel een opmerking: ons systeem kan alleen registreren of een nieuwsbrief geopend is als er afbeeldingen in die nieuwsbrief zijn geladen. Dat gebeurt niet altijd vanzelf. Dit betekent dat een deel van de ontvangers binnen het niet-geopend segment de nieuwsbrief al wel heeft gezien. Hierover staat meer informatie onder het begrip Openratio.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op