Hoe voeg ik een nieuw afzendadres toe?

Je vind een overzicht van alle e-mailadressen die je als afzendadres kunt gebruiken in je account onder Toegang & Abonnement → Instellingen → Afzendadressen.

Op deze plaats kunt je ook nieuwe afzendadressen toevoegen.
Om te voorkomen dat er vanuit Laposta nieuwsbrieven van een onbekende afzender worden verstuurd, moet elk nieuw afzendadres eerst door jou worden bevestigd. De bevestigingsmail wordt verstuurd naar het nieuwe afzendadres.
We raden je aan - als dat mogelijk is - jouw nieuwsbrieven te versturen vanuit jouw eigen domeinnaam. Dit is beter voor jouw verzendreputatie. Gebruik daarom als het kan bijvoorbeeld nieuwsbrief@mijnwebsite.nl in plaats van mijnwebsite@hotmail.com. Hierna kun je het beste dat domein authenticeren.
Let op: het is niet (meer) mogelijk om een Gmail-adres of Yahoo-adres te gebruiken als afzendadres. Dat komt omdat deze aanbieders DMARC hebben ingevoerd. Hier zie je welke afzendadres je daarom nog meer niet kunt gebruiken

Dit adres komt al voor?

Probeer je een nieuw afzendadres toe te voegen en krijg je de melding 'Dit adres komt al voor'? Dan heb je dit e-mailadres al eens als afzendadres toegevoegd aan jouw account, maar mogelijk nog niet bevestigd. Op de pagina Toegang & Abonnement → Instellingen → Afzendadressen kun je de status van dat afzendadres zien (onder 'Goedgekeurd?'). Als het adres nog niet is goedgekeurd en je de bevestigingsmail hiervoor op dat nieuwe adres niet meer kunt vinden, dan kun je het beste op de pagina Toegang & Abonnement → Instellingen → Afzendadressen dat e-mailadres verwijderen en opnieuw toevoegen; je ontvangt dan direct een nieuwe e-mail met een link om dat adres te bevestigen. 

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op