Klikratio

De klikratio geeft het percentage nieuwsbrieven weer waarbij vanuit de nieuwsbrief minimaal één keer is doorgeklikt. Dit percentage wordt berekend ten opzichte van het totaal aantal geaccepteerde nieuwsbrieven.

Hoe kan Laposta vaststellen dat er geklikt is? Elke link in jouw nieuwsbrief wordt eerst via onze servers geleid. Daar registreren we dan de klik voordat we de bezoeker doorsturen naar de eigenlijke locatie.

De klikratio is altijd lager dan de openratio (omdat het klikken in een nieuwsbrief ook als het openen ervan wordt beschouwd). Hoe hoog de klikratio is, heeft natuurlijk alles te maken met de aard van de links in jouw nieuwsbrief, het aantal ervan en de plaatsing. 

Een klikratio van 10% is prima; 10% impliceert dat gemiddeld 10 op de 100 relaties vanuit jouw nieuwsbrieven doorklikt.

Privacy

Het bijhouden van het lees- en klikgedrag van jouw ontvangers is een belangrijke bron van informatie, maar betekent wel een inbreuk op hun privacy. Laposta heeft hiervoor verschillende instellingen. Onder de link 'Tracking en rapportage' (beneden) lees je hierover meer.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op