Waar zitten de inhoudelijke verschillen tussen een Charlie en een Joe?

Bij een sjabloon van het type Joe maken onze ontwerpers eerst een schetsontwerp van je nieuwsbrief. Na verwerking van je op- en aanmerkingen en uiteindelijke goedkeuring van het schetsontwerp bouwen zij dit ontwerp om naar een html-sjabloon. Een Joe kan technisch digitaal toegankelijk worden gemaakt, heeft een speciale mobiele versie en kan deels automatisch worden gevuld vanuit een RSS-feed. Met dit type sjabloon werk je met een andere editor.

Bij een sjabloon van het type Charlie komen onze ontwerpers binnen de hele ruime mogelijkheden die onze drag & drop-editor biedt, tot een ontwerp op maat. Na oplevering van een Charlie ga je met onze drag & drop-editor aan de slag.

Digitaal toegankelijk sjabloon: type Joe

Met een sjabloon van het type Joe ga je echt voor pro. Dit type sjabloon wordt door onze ontwerpers op maat vormgegeven en geprogrammeerd. Al jouw huisstijlelementen kun je hierin kwijt: lettertypes, andere vormen van knoppen, lijnen of afbeeldingen en contentblokken die helemaal naar jouw smaak zijn ingericht.
In de geavanceerde editor kun je content plaatsen op de manier zoals je dat vooraf in je sjabloon met de vormgever hebt bepaald; in de opmaak van een campagne kun je geen wijzigingen aanbrengen. Daarnaast kun je automatisch gegenereerde content plaatsen, zoals RRS of Atom feeds of een automatische inhoudsopgave gebruiken.
De consistentie van het ontwerp van iedere nieuwsbrief is met een Joe gegarandeerd. Je kunt met dit sjabloon bovendien volledig voldoen aan de richtlijnen voor toegankelijkheid.

De voordelen van een Joe:

  • Speciale wensen kunnen vaak worden gerealiseerd. Bijvoorbeeld: andere lettertypes, andere vorm van knoppen en buttons, eigen vorm van scheidslijnen, eigen icoontjes, een bredere of smallere nieuwsbrief, aparte achtergrondafbeelding per blok, andere plaatsing van afbeeldingen (schuin, rond, etc.)
  • Mogelijk om te voldoen aan de richtlijnen voor digitale toegankelijkheid
  • Inlezen RSS of Atom feeds
  • Controle over mobiele weergave
  • Consistentie van het ontwerp is gegarandeerd

De nadelen van een Joe:

  • Vormgeving van het sjabloon is niet zelf aan te passen. Laposta kan dit uiteraard wel voor je doen. Voor alle duidelijkheid: je bent bij de opbouw van elke nieuwsbrief natuurlijk wel vrij in de keuze van de door de ontwerper gemaakte blokken.

Drag & drop-sjabloon: type Charlie

Kies je voor een Charlie, dan geef je onze ontwerpers een briefing waarin je jouw wensen kenbaar maakt voor de opmaak van het sjabloon. Onze ontwerpers ontwikkelen binnen de (ruime) mogelijkheden van de drag & drop-editor voor jou een sjabloon op maat. 
Na oplevering van een Charlie ga jij zelf met onze drag & drop-editor aan de slag. Daarbij kun je gebruik maken van alle mogelijkheden die de drag & drop-editor biedt, zoals de icoontjes en lettertypes die je hierin kunt selecteren. Je kunt bij iedere campagne het sjabloon nog verder aanpassen. 
  • om nieuwsbrieven mee te maken in de drag & drop-editor
  • vormgeving van het sjabloon kun je zelf nog verder aanpassen
  • alle functionaliteiten uit de drag & drop-editor beschikbaar, inclusief aanpassingen in de mobiele weergave

De voordelen van een Charlie

  • Gebruik van onze drag & drop-editor
  • Vormgeving van het sjabloon kun je nog verder aanpassen

De nadelen van een Charlie

  • Ontwerp wordt begrensd door de mogelijkheden van onze drag & drop-editor; zo is er alleen keuze uit de beschikbare lettertypes en icoontjes van de drag & drop-editor
  • Iedere gebruiker van het account kan de vormgeving aanpassen

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op