Waarom kan ik geen Yahoo-mailadres als afzendadres gebruiken?

In 2014 heeft Yahoo een belangrijke beleidswijziging doorgevoerd.

Als gevolg van deze wijziging kun je met een Yahoo-mailadres alleen nog e-mails versturen vanaf de eigen servers van Yahoo. Bij verzending van e-mails vanaf andere servers worden e-mails door de ontvanger als spam beschouwd en geblokkeerd.
Aangezien bij gebruik van ons programma alle nieuwsbrieven via onze servers worden verstuurd, betekent dit dat je voor het versturen van je nieuwsbrieven geen Yahoo-adres als afzendadres kunt gebruiken.
Je zult, kortom, een ander e-mailadres moeten gebruiken. Dit is overigens sowieso verstandig; voor jouw verzendreputatie is het beter een nieuwsbrief te versturen vanuit een bedrijfsadres (gerrit@mijnbedrijf.nl) dan vanuit een persoonlijk mailadres (gerrit@gmail.com of gerrit@hotmail.com).
Voor de duidelijkheid: het gaat puur om het verzenden van nieuwsbrieven vanaf een Yahoo-mailadres. Er zijn geen bijzondere problemen bij ontvangst van nieuwsbrieven op een Yahoo-mailadres. Als je als afzendadres bijvoorbeeld gerrit@mijnbedrijf.nl of gerrit@gmail.com gebruikt, kunnen je relaties die beschikken over een Yahoo-mailadres jouw nieuwsbrief prima ontvangen en lezen.
Ter toelichting: het gaat bij Yahoo om een aanpassing in hun DMARC-beleid: hun 'Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance policy'. Met DMARC geeft Yahoo onder meer aan hoe zij omgaat met Domain Keys Identified Mail (DKIM) en Sender Policy Framework (SPF). DKIM en SPF gebruiken wij om ons als grootschalige verzender te legitimeren op het internet.
Terzijde: bij gebruik van Nederlandse servers door jouw relaties, wordt er nog niet (altijd) op DMARC gecontroleerd. Het is een kwestie van tijd dat ook dat gaat gebeuren. Wij adviseren je daarom geen Yahoo-adres als afzendadres te gebruiken.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op