Klantervaringen

Hieronder de ervaringen van drie van onze klanten.

Nederlandse ambassade in Londen - Suzanne Rosman

Suzanne Rosman, marketing manager UK & Ireland van de Nederlandse ambassade in Londen, windt er geen doekjes om. "Wij hebben voor Laposta gekozen omdat het heel makkelijk werkt. Binnen een half uur zet ik er een stagiair mee aan de slag. Daarmee is het programma breed inzetbaar binnen onze organisatie."

Voor de ambassade is het zeer belangrijk, aldus Suzanne, dat alle relatiegegevens en nieuwsbrieven opgeslagen zijn op goed beveiligde servers in Nederland. "Wij hebben een hoge kwaliteit van contacten. Onze gegevens mogen nooit op straat komen te liggen of door derden opvraagbaar zijn."

Met dit laatste doelt Suzanne op buitenlandse inlichtingendiensten, waaronder de NSA, die met een beroep op de Patriot Act de communicatie kan bekijken die op de servers van Amerikaanse bedrijven worden bewaard.

Suzanne gebruikt Laposta voor het handels-, investerings- en landbouwteam van de Nederlandse ambassade in London, Manchester en Dublin. Op deze locaties assisteert de ambassade Nederlandse bedrijven om de Britse en Ierse markt te betreden; andersom helpt de ambassade bedrijven in het Verenigd Koninkrijk en Ierland om zich in Nederland te vestigen. Speciale aandacht is er voor de sterke agri & food-sector in beide landen.

De ambassade verstuurt haar nieuwsbrieven aan zorgvuldig geselecteerde relaties uit diverse sectoren. Elk bedrijf ontvangt twee nieuwsbrieven per jaar. Met de nieuwsbrieven verschaft de ambassade ervaringsverhalen van bedrijven die een 'move' hebben gemaakt. Ook de dienstverlening van de ambassade wordt onder de aandacht gebracht. "Veel bedrijven weten niet dat bij ons heel veel informatie gratis verkrijgbaar is."

Behalve Londen gebruikt ook de Nederlandse ambassade in Beijing Laposta.
Suzanne: "Voor ons zou het prettig zijn als de Laposta-tool ook in andere talen uitkomt."

Stichting Vrienden op de Fiets - Wilma Roozenboom

Er valt voor Stichting Vrienden op de Fiets dit jaar iets te vieren. In 1984 is dit sympathieke initiatief van start gegaan. Dertig jaar later is het een bloeiende stichting met meer dan 72.000 donateurs en ruim 5.500 gastadressen.

Wilma Roozenboom, directeur van Vrienden op de Fiets, vertelt enthousiast hoe de stichting werkt. Voor slechts acht euro per jaar krijgen donateurs een pas, een fietskaart, een boekje met alle gastadressen en toegang tot de online gegevens van de adressen. Als donateurs kort voor of tijdens hun fietsvakantie een nacht bij een gastadres willen boeken, kunnen zij daarvoor rechtstreeks contact zoeken met het gastadres.

Voor een overnachting betalen donateurs een vast bedrag aan gastadressen. Wilma: "Het leuke is dat elk gastadres het verblijf op zijn eigen manier invult. Er zijn al heel veel gedenkwaardige overnachtingen en vriendschappen uit voortgekomen."

Vrienden op de Fiets verstuurt bewust spaarzaam nieuwsbrieven. De stichting werkt daarom met mailcredits, die per 100.000 stuks worden ingekocht. Wilma: "Ik merk dat we de laatste tijd Laposta wat vaker gaan gebruiken. Zo hebben we begin dit jaar Laposta ook gebruikt om onze donateurs een digitale uitnodiging te sturen voor onze stand op de Fiets en Wandelbeurs."

Laposta nodigt haar hiertoe ook uit, vindt ze. "Het werkt echt heel makkelijk. Een bericht is zo verstuurd en het ziet er professioneel uit." Wilma noemt Laposta ook goedkoop. "Dat is belangrijk voor een stichting als de onze."

Voor Laposta heeft Wilma nog een wens. "Voor de toekomst zou ik het mooi vinden als onze donateurs bij het afmelden kunnen aangeven of zij zich willen afmelden voor alle nieuwsbrieven of alleen voor een bepaald type nieuwsbrief."

TenderGuide - Gerrie Kepser

Sinds twee jaar gebruikt Gerrie Kepser van TenderGuide Laposta naar volle tevredenheid. Gerrie roemt het gebruiksgemak van Laposta. "Het werkt heel intuïtief. En er wordt heel goed aangegeven waar je bij het maken van een campagne bent gebleven." Het zijn de details die het volgens Gerrie doen. Zo vindt hij het heel prettig dat Laposta elke wijziging via een statusmelding bovenaan de pagina weergeeft.

In de webapplicatie van TenderGuide staan meer dan 30.000 actuele aanbestedingen. Bedrijven kunnen hierop een abonnement nemen. Op basis van een eigen profiel krijg je dan voor één of meerdere branches door TenderGuide verrijkte aanbestedingen te zien. Met een abonnement kan ook het doen en laten van de concurrentie worden gevolgd. Nu nog gaat het alleen om aanbestedingen in Nederland. "Maar we hopen onze applicatie binnenkort ook te ontsluiten voor Duitsland en België", aldus Gerrie.

Een vaste frequentie voor het versturen van nieuwsbrieven heeft TenderGuide nog niet. "We sturen onze abonnees af en toe een nieuwsbrief. Vooral als er nieuwe functionaliteiten zijn." TenderGuide verstuurt soms ook persberichten met Laposta. Bij het versturen van nieuwsbrieven aan zijn abonnees vindt Gerrie de koppeling van Laposta en Mtrack 'echt super.' Voor Gerrie gaat het uiteindelijk om conversie. "Nieuwsbrieven zijn leuk. Maar het moet wel rendement hebben. Uiteindelijk wil je dat je klanten tot koop overgaan."