Automation

Wil je graag werken met automatische funnels, of bijvoorbeeld automatisch een welkomstmail versturen als iemand zich aanmeldt? Maak dan gebruik van een automation: een serie waarin je, op basis van kenmerken of gedrag van relaties, automatisch een of meerdere nieuwsbrieven verstuurt.

Klaar voor de start?

Je stelt een automation naar wens samen en mag deze zo kort of uitgebreid maken als jij wil. Je bepaalt zelf op basis van welke actie een autoresponder begint en kiest daarvoor een of meerdere startmoment(en): 

  • Inschrijven: jouw automation start zodra er een nieuwe inschrijving is in een lijst naar keuze;
  • Wijzigen: jouw automation start als een veld (naar keuze) van een relatie in een lijst (naar keuze) wijzigt;
  • Openen: jouw automation start zodra een campagne (naar keuze) of een e-mail uit een automation wordt geopend;
  • Klikken: jouw automation start zodra in een campagne (naar keuze) of een e-mail uit een automation op een link (naar keuze) geklikt wordt.
  • Datum/tijd: jouw automation start als een bepaalde datum wordt bereikt in een datumveld (naar keuze) van een lijst (naar keuze). 

Als je een automation inricht, dan worden jouw nieuwsbrieven dus verzonden op het moment dat je zelf vooraf bepaalt en hoef je niks meer te doen aan de verzending.

Automations worden door onze klanten veelvuldig gebruikt voor bijvoorbeeld welkomstmails, de verzending (en opvolging daarop) van een e-book en voor de aanmeld- en bevestigingsprocedures van evenementen. Ook bij automations kun je jouw e-mails personaliseren en segmenteren.