Bij Laposta zijn jouw nieuwsbrieven jouw visitekaartje. Onze sjablonen zijn gebouwd volgens het principe van responsive design. Dat wil zeggen: ze zijn uitstekend toonbaar in elk e-mailprogramma, op zowel desktop, tablet als mobiel. 

Weergave op mobiele telefoon

Laposta biedt jou zelfs de mogelijkheid om jouw nieuwsbrief volledig te optimaliseren en aan te passen voor de weergave op een desktop of mobiele telefoon. Zelfs als je een blok wel of juist niet wilt tonen in een specifieke weergave, dan kun je dat in jouw nieuwsbrief zelf instellen. 
Handig als je bijvoorbeeld alleen een button met een belfunctie wilt tonen als iemand jouw nieuwsbrief op een mobiele telefoon bekijkt. Of als je een grote tabel alleen wilt tonen als jouw nieuwsbrief op een groot scherm wordt bekeken. 

Responsive sjablonen

Je kunt kiezen uit tientallen kant-en-klare sjablonen die je daarvoor zelf kunt aanpassen. Je vindt deze sjablonen vanzelf als je het Zes-stappenplan volgt (in stap 3). Je kunt ook een zelfgemaakt html-sjabloon importeren of een sjabloon op maat door onze ontwerpers laten maken. Als je daarbij kiest voor een sjabloon op maat van het type Joe, dan wordt voor dat sjabloon een aparte weergave voor op een mobiele telefoon geïmplementeerd.  

Dankzij de preview-functie kun je altijd zien hoe jouw campagne wordt getoond aan jouw relaties. Je kunt altijd een preview van jouw nieuwsbrief zien in een weergave op een desktop en een weergave op een mobiele telefoon. Door een testmail te versturen, aan jezelf of aan meerdere mensen, kun je ook zien hoe jouw nieuwsbrief eruit ziet in een e-mailprogramma. Je kunt daarna nog de laatste puntjes op de i zetten voordat je de campagne definitief naar al jouw relaties verstuurt. 

Iedere campagne heeft bovendien een eigen link naar een webversie (voorzien van jouw eigen hostname). Je kunt die webversie ook delen, bijvoorbeeld met je collega's, terwijl je de campagne aan het opstellen bent. Zo ziet iedereen de meest actuele versie van jouw nieuwsbrief en worden wijzigingen direct getoond aan de 'testgroep' in jouw organisatie. De link naar de webversie kun je na verzending naar jouw campagne natuurlijk ook delen op jouw website of sociale media.