Onze klanten versturen via Laposta dagelijks samen ruim een miljoen nieuwsbrieven naar hun relaties.
Ons klantenbestand wordt steeds groter en diverser: van (meer dan de helft van de Nederlandse) gemeenten en waterschappen tot provincies en ministeries, van therapeuten en huisartsen tot GGD’s en academische ziekenhuizen, van lokale scoutinggroepen tot toonaangevende internationale bedrijven.
We lichten enkele sectoren voor je uit; waarom kiezen instellingen in de publieke sector en steeds meer webhops voor Laposta?
Overheden
Meer dan de helft van de Nederlandse gemeenten gebruikt Laposta voor interne en externe communicatie. Gemeenten waarderen vooral alle mogelijkheden die Laposta biedt om te voldoen aan de wettelijke eisen van de AVG en digitale toegankelijkheid. Omdat gemeenten vaak meerdere accounts hebben, om bijvoorbeeld hun externe communicatie per project en hun interne communicatie voor medewerkers en vanuit de afdeling griffie te kunnen scheiden, maken zij vaak gebruik van een overzichtsaccount om de toegang tot relatielijsten te kunnen scheiden en verschillende afdelingen zelfstandig snel, goed en veilig te kunnen laten communiceren.
Naast ministeries, provincies, waterschappen en gemeenten gebruiken ook organisaties als het UWV en de Belastingdienst ons nieuwsbriefprogramma.
Zorg
Niet alleen de grootste universitaire ziekenhuizen, maar ook meer dan helft van de GGD's, huisartsen en fysiotherapeuten informeren hun medewerkers en cliënten via Laposta. Naast de digitale toegankelijkheid en onze ISO-certificering worden door deze sector vaak de extra veiligheidsmaatregelen van het gebruikersaccount (zoals tweestapsverificatie en SSO) genoemd als reden om te kiezen voor ons nieuwsbriefprogramma.
Laposta heeft daarnaast veel klanten die zich bezighouden met alternatieve geneeswijzen, coaching en mantelzorg. Bekijk ook eens de voorbeelden om te zien hoe zorginstellingen hun informatie daarbij aanbieden.
Onderwijs en kinderopvang
Scholen en onderwijsstichtingen gebruiken Laposta om leerlingen, hun ouders en eigen medewerkers te informeren. Dat doen zij vaak in combinatie met het gebruik van hun eigen leerlingadministratiesysteem (LAS) door gegevens snel te ex- en importeren. Dankzij de mogelijkheden tot segmentatie en personalisatie kunnen onderwijsinstellingen daarbij iedereen informatie 'op maat' bieden. Nederlandse universiteiten gebruiken Laposta niet alleen voor het informeren van medewerkers en studenten, maar ook voor de publicaties van hun onderzoeken.
Particuliere onderwijsinstellingen en adviesbureaus maken veel gebruik van de mogelijkheden die Laposta biedt in de Automations en verzenden bijvoorbeeld geautomatiseerd periodiek een onderdeel van hun cursusaanbod aan relaties die zich daarvoor specifiek hebben aangemeld.
Webshops
Wie een webshop heeft weet niet alleen dat e-mailmarketing een krachtig middel is om een klantrelatie te versterken, maar ook dat de conversie vanuit digitale nieuwsbrieven hoog kan zijn. Daarom verzenden steeds meer eigenaren van webshops zeer regelmatig (vooral korte) nieuwsbrieven naar hun klanten om hen direct de nieuwste producten te laten zien met de betreffende (bestel)links. Met een sjabloon op maat van het type Joe (of een sjabloon dat je zelf ontwikkelt en programmeert) kun je daarbij vanuit een RSS-feed ook automatisch je nieuwste producten in je nieuwsbrief plaatsen. Laposta biedt daarnaast veel kant-en-klare oplossingen en een (gratis) API om het Laposta-account te koppelen aan webshops.