Ook al zijn Mailchimp en Laposta allebei e-mailmarketingprogramma’s en kun je met beide tools gratis nieuwsbrieven versturen, ze verschillen behoorlijk van elkaar. We merken dat Laposta steeds vaker als Nederlands alternatief voor Mailchimp wordt genoemd en gebruikt. Daarover krijgen we ook steeds vaker vragen. Daarom hebben we een aantal belangrijke kenmerken voor je op een rij gezet.

Rhombus placeholder

1. Gewoon gratis tot 2000 relaties

Je mag met Laposta gratis nieuwsbrieven versturen naar maximaal 2.000 relaties (tot 12.000 nieuwsbrieven per maand). Als enige  tegenprestatie wordt onderaan jouw nieuwsbrief een logo van Laposta getoond. Je kunt in een gratis account gebruik maken van nagenoeg álle uitgebreide mogelijkheden van onze nieuwsbrieftool. 

Hier zie je welke functionaliteiten in Laposta bij een gratis account beschikbaar voor je zijn. 

2. Uitgebreide mogelijkheden voor relaties

Jouw relaties vormen natuurlijk de basis en het uitgangspunt van jouw e-mailcampagne(s). Je kunt jouw huidige relaties snel en eenvoudig importeren vanuit Excel in ons programma. Om jouw relatiebestand uit te breiden mag je gebruik maken van verschillende aanmeldformulieren, die je ook eenvoudig koppelt aan je website. 

Relaties worden automatisch ontdubbeld op het moment van verzending. Voor aparte doelgroepen kun je extra lijsten of segmenten aanmaken; Laposta hanteert geen limieten voor het aantal lijsten of segmenten. Je kunt gegevens van jouw relaties met zoveel velden verrijken als jij wilt om goed te kunnen segmenteren en personaliseren. Je hebt inzicht in wie jij direct een nieuwsbrief kunt verzenden, wie zich heeft afgemeld (en waarom) en welke e-mailadressen zijn gebounced. Je kunt die relaties ook weer exporteren naar Excel en: Laposta telt afgemelde en bouncers niet mee als actieve relaties in jouw account.

Meer informatie over relatiebeheer in Laposta

3. Gebruiksvriendelijke editor, uitgebreide mogelijkheden voor campagnes

Laposta heeft een uitgebreide en intuïtieve drag & drop-editor. Je kiest zelf of je start met een kant-en-klaar template en dit naar eigen wens aanpast of dat je blanco begint aan een nieuwe campagne. Je kunt een zelf geprogrammeerd sjabloon (of nieuwsbrief) importeren. Onze sjablonen en templates zijn voor iedereen beschikbaar en gewoon gratis te gebruiken. 

Met de drag & drop-editor beschik je over tal van mogelijkheden waar ook professionele vormgevers blij van worden. Je kunt de weergave van jouw nieuwsbrief op een mobiele telefoon zélf aanpassen en instellen en mag gebruik maken van alle mogelijkheden om conditionele inhoud te plaatsen in jouw campagne(s). 

En natuurlijk kun je jouw e-marketingcampagnes ook automatiseren met een uitgebreide tool voor automation. Automation, een uitgebreide versie van een autoresponder, is voor álle klanten van Laposta beschikbaar. 

Professionele campagnes maken met Laposta

4. Laposta neemt privacy serieus

Met Laposta kun je voldoen aan alle eisen van de AVG. Voor iedere gebruiker staat een verwerkersovereenkomst klaar, die gemakkelijk binnen ons programma getekend kan worden. Bij een betaald abonnement kun je jouw verwerkersovereenkomst door ons laten tekeken. 

Al onze servers staan in Nederland. Bovendien hebben we een ISO-27001 certificering, wat zekerheid geeft over de zorgvuldige omgang met je gegevens. Daarnaast kun je de privacy van ontvangers van jouw nieuwsbrieven beschermen door resultaten en statistieken van je nieuwsbrief op drie verschillende niveaus te anonimiseren. Je kunt bovendien extra veilig inloggen omdat je ook in een gratis account direct tweestapsverificatie kunt activeren.

Verwerkersovereenkomst

5. Ontwikkeld in Nederland, gericht op Nederlandse organisaties

Laposta is een Nederlands programma, door onszelf ontwikkeld en beheerd. Het complete programma en de documentatie (kennisbank) zijn in het Nederlands, net als onze Helpdesk. De helpdesk ondersteunt je in het Nederlands snel en praktisch via e-mail en - als je een betaald account hebt - ook telefonisch. 

Je mag (ook als je een gratis account hebt) zo lang als je dat nodig hebt gebruik maken van onze Helpdesk: deze ondersteuning is altijd voor je beschikbaar, zolang je werkt met ons nieuwsbriefprogramma

Als je een betaald abonnement neemt, dan kunnen we vaak ook de inkoopvoorwaarden accepteren (van organisaties uit de publieke sector) en jouw verwerkersovereenkomst tekenen. 

Meer over onze Helpdesk

Documentatie

6. Transparante en voordelige prijzen 

Laposta hanteert een duidelijke prijsstructuur. Als je meer dan 2.000 relaties hebt of om een andere reden liever een betaald abonnement neemt bij Laposta, dan is jouw abonnementstarief alleen afhankelijk van het aantal relaties in jouw account. Dat aantal wordt altijd live voor jou bijgehouden in jouw account. Je kunt naar jouw relaties een onbeperkt aantal nieuwsbrieven versturen en een onbeperkt aantal automations instellen. 

Met een betaald account kun je met een onbeperkt aantal gebruikers in één account werken, met allemaal een eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Iedere gebruiker mag contact opnemen met onze Helpdesk en bij een betaald abonnement mag je daarvoor ook gerust de telefoon pakken.