Maak je campagnes nog persoonlijker, zonder extra werk, door conditionele inhoud te plaatsen in je nieuwsbrieven. Zo bespaar je tijd door één versie van je nieuwsbrief te maken en verzend je gerichte inhoud op basis van de voorkeuren en kenmerken van je relaties. Deze geavanceerde functie is beschikbaar voor iedereen die gebruik maakt van Laposta, dus ook als je een gratis account hebt.
Wat is conditionele inhoud?
Stel je voor dat je één nieuwsbriefcampagne kunt maken en toch verschillende doelgroepen kunt aanspreken met specifieke inhoud op basis van hun voorkeuren en kenmerken. Met conditionele inhoud, ook wel bekend als variabele content of dynamische content, wordt dit mogelijk.
Hoe werkt het?
Bij Laposta plaats je al je nieuwsbriefinhoud in blokken. Conditionele inhoud maakt het mogelijk om deze blokken alleen te tonen aan specifieke relaties die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Dit betekent dat je één campagne kunt maken en deze toch op maat kunt maken voor verschillende doelgroepen, zonder meerdere versies te hoeven maken.
Een voorbeeldje. Stel, je maakt een interne nieuwsbrief voor alle medewerkers van je organisatie. Je hebt de functietitel van je medewerkers toegevoegd aan het profiel van je relaties. Met conditionele inhoud kun je dan bijvoorbeeld twee extra tekstblokken toevoegen voor directieleden en een extra afbeelding voor andere medewerkers. In plaats van twee aparte versies te maken, kun je eenvoudig één versie maken en deze versturen naar de complete lijst. De blokken worden automatisch getoond aan de juiste personen op basis van de opgegeven voorwaarden.