Abonnementstarieven

De hoogte van je abonnementstarief hangt alleen af van het aantal actieve relaties dat je hebt.
Heb je meer dan 2000 relaties? Verstuur je meer dan 12.000 nieuwsbrieven per maand? Wil je geen verwijzing naar Laposta onder je nieuwsbrieven? Dan kun je voor een abonnement kiezen.

  • vast bedrag per jaar
  • onbeperkt aantal nieuwsbrieven
  • zonder Laposta-logo
  • gratis ontwerp op maat
  • ook telefonische ondersteuning
  • white label mogelijk

Aantal relaties  Tarief per jaar 
0.0-2 000Gratis, max 12.000
e-mails per maand
1.0-500€ 180,00
2.501-750€ 230,00
3.751-1 000€ 275,00
4.1 001-1 250€ 315,00
5.1 251-1 500€ 350,00
6.1 501-2 000€ 410,00
7.2 001-2 500€ 460,00
8.2 501-3 000€ 500,00
9.3 001-4 000€ 575,00
10.4 001-5 000€ 645,00
11.5 001-7 500€ 805,00
12.7 501-10 000€ 955,00
13.10 001-15 000€ 1 235,00
14.15 001-20 000€ 1 505,00
15.20 001-25 000€ 1 765,00
16.25 001-30 000€ 2 015,00
17.30 001-40 000€ 2 495,00
18.40 001-50 000€ 2 955,00
19.50 001-60 000€ 3 395,00
20.60 001-70 000€ 3 815,00
21.70 001-80 000€ 4 215,00
22.80 001-100 000€ 4 990,00
23.100 001-120 000€ 5 755,00
24.120 001-140 000€ 6 510,00
25.140 001-170 000€ 7 635,00
26.170 001-200 000€ 8 740,00
27.200 001-250 000€ 10 590,00
28.250 001-300 000€ 12 430,00
29.300 001-350 000€ 14 260,00
30.350 001-400 000€ 16 080,00
31.400 001-500 000€ 19 710,00
32.500 001-600 000€ 23 330,00
33.600 001-700 000€ 26 940,00
34.700 001-800 000€ 30 540,00
35.800 001-900 000€ 34 130,00
36.900 001-1 000 000€ 37 710,00
Alle bedragen zijn per jaar en excl. btw.

Nog meer relaties?

Bij meer dan één miljoen relaties vragen wij je contact met ons op te nemen. Wij stellen dan een offerte op maat voor je op.

Charitatieve instellingen

Charitatieve instellingen bieden wij een vaste korting van 25% op onze tarieven.

Aantal nieuwsbrieven

Tot tariefgroep 23 mag je je relaties een onbeperkt aantal nieuwsbrieven toesturen. Vanaf 100.000 relaties (tariefgroep 23 en hoger) mag je voor de genoemde tarieven je relaties gemiddeld maximaal 72 nieuwsbrieven per jaar toesturen (is gemiddeld zes nieuwsbrieven per relatie per maand). Bij overschrijding van dit aantal rekenen wij 1,40 euro per duizend extra verzonden nieuwsbrieven.

Gratis ontwerp op maat

Voor onze abonnees met meer dan 1500 relaties maken wij op verzoek een gratis ontwerp op maat.

Extra opties vanaf tariefgroep 13

Voor onze abonnees vanaf tariefgroep 13 is er een aantal extra opties:

a. Uitgebreid sjabloon op maat: 1095 euro

Onze ontwerpers komen langs op lokatie. Zij maken meerdere voorstellen voor een sjabloon. Met een abonnement betaal je 600 euro (in plaats van 1095 euro).

b. Tussentijdse hulp bij het ontwerp van een nieuwe nieuwsbrief: 100 euro per keer

Hulp bij het vernieuwen van je nieuwsbrief door onze ontwerpers binnen de mogelijkheden van het bestaande sjabloon.

c. Opmaak zelfstandig aanmeldformulier en wijzigingsformulier: 295 euro

In je eigen huisstijl. Overeenkomstig het nieuwsbriefsjabloon. Door een van onze ontwerpers.

d. Training op lokatie: 895 euro

Voor meerdere collega's. Duur van de training/instructie: 2,5 uur.

e. Analyserapportage: 495 euro

Analyse van verzonden nieuwsbrieven en gebruik Laposta. Gerichte tips voor een beter resultaat. Met telefonische nabespreking.

White label

Voor grotere bedrijven (met dochters, franchisers) stellen wij ons nieuwsbriefprogramma ook white label ter beschikking. Met white label wordt ons programma helemaal jouw programma. Elke referentie naar Laposta is verdwenen. In ons programma nemen wij dan je logo en huiskleuren op. Het programma laten we draaien onder een ander domein, waarin je bedrijfsnaam is opgenomen. Op de startpagina is er ruimte voor eigen nieuws en mededelingen.

Eigen IP-adres

Bij grote aantallen relaties kan het zinvol zijn één of meerdere eigen IP-adressen voor het verzenden van je nieuwsbrieven te gebruiken. Met een apart IP-adres kun je een eigen verzendreputatie opbouwen.

Abonnement aanvragen

Je kunt Laposta altijd starten met een gratis account. Als je een abonnement op ons programma wilt, kun je contact met ons opnemen. Je account passen we dan aan. In overleg bepalen we in welke tariefgroep je valt.

Hoe wordt mijn tariefgroep bepaald?

De hoogte van je abonnementstarief hangt af van het gemiddelde aantal actieve relaties dat je hebt.

Aantal actieve relaties

Actieve relaties zijn alle relaties in je Laposta-lijst(en) aan wie je een nieuwsbrief kunt toesturen. Omdat het aantal actieve relaties als gevolg van aan- en afmeldingen en in- en uitschrijvingen fluctueert, wordt voor het bepalen van je tariefgroep uitgegaan van het gemiddelde aantal actieve relaties. .

Het gemiddelde aantal actieve relaties per maand en het jaargemiddelde dat hierop is gebaseerd, wordt in Laposta voor je bijgehouden.

Nieuw abonnement

Als nieuwe abonnee word je - in overleg - ingedeeld in een tariefgroep. Je krijgt vervolgens van ons een factuur ter grootte van het bedrag dat hoort bij deze tariefgroep.

Als je tijdens het abonnementsjaar grootschalig relaties invoert en je (voorlopige) jaargemiddelde minstens vier tariefgroepen (of 500 euro) hoger is dan tevoren ingeschaald, sturen wij je tussentijds een extra factuur. Met deze aanvullende factuur wordt voorkomen dat je aan het einde van het abonnementsjaar veel moet bijbetalen

Aan het einde van het abonnementsjaar stellen we vast hoeveel actieve relaties je gemiddeld in dat jaar daadwerkelijk hebt gehad. Kom je uit in een hogere tariefgroep, dan betaal je achteraf extra over het verschil tussen beide tariefgroepen. Kom je uit in een lagere tariefgroep, dan restitueren wij je het verschil.

Verlenging abonnement

Bij verlenging van je abonnement word je op basis van het gemiddelde aantal actieve relaties in het voorgaande jaar ingedeeld. Ook bij verlenging bekijken we aan het einde van het abonnementsjaar weer of je goed was ingedeeld. Als je in een te lage tariefgroep zat, betaal je extra; als je te hoog was ingedeeld krijg je het teveel betaalde achteraf gerestitueerd.

Een voorbeeld

Na een periode Laposta gratis gebruikt te hebben, besluit Weekendhotel Laposta grootschaliger te gaan gebruiken en een betaald abonnement te nemen. Weekendhotel verwacht vooraf dat het ons programma voor ongeveer 8000 relaties zal inzetten. Op basis hiervan wordt Weekendhotel in tariefgroep 12 ingedeeld. Voor het eerste abonnementsjaar ontvangt Weekendhotel een factuur van 955 euro.

Aan het einde van het eerste jaar blijkt Weekendhotel gemiddeld 7200 actieve relaties te hebben gehad. De juiste tariefgroep voor Weekendhotel was tariefgroep 11. Weekendhotel krijgt daarom 150 euro gerestitueerd (het verschil tussen tariefgroep 12 en tariefgroep 11).

Voor een eventueel tweede abonnementsjaar wordt Weekendhotel in tariefgroep 11 ingedeeld.