Automation
Professionele marketing automation met het gebruiksgemak dat u van Laposta gewend bent.
Bij gewone nieuwsbrieven bepaalt u, als verzender, wanneer een nieuwsbrief verzonden wordt. Bij automation werkt het andersom: uw relaties bepalen door hun acties het moment van verzenden. Zo kunt u persoonlijk en op het ideale moment met uw relaties communiceren.
Automation wordt ook wel autoresponder genoemd: een e-mail die verstuurd wordt na een inschrijving. Dat kan natuurlijk, maar met automation is veel meer mogelijk. U kunt de automation starten na een inschrijving, maar ook na het openen van een e-mail, het klikken op een link of het bereiken van een datum.
Wat er na de start van de automation gebeurt stelt u in u met de gemakkelijke drag & drop-editor.
Heel veel mogelijkheden
Een automation kan starten bij:- Het aanmelden
- Het wijzigen van een of meer velden
- Het openen van een e-mail
- Het klikken in een e-mail (eventueel op een specifieke link)
- Het bereiken van een datum of tijd
Vervolgens bepaalt u wat er gebeurt met de beschikbare bouwstukken:
- Het versturen van een e-mail
- Een notificatie versturen naar uzelf
- De relatie in een andere lijst inschrijven
- De relatie afmelden
- Een of meer velden wijzigen
- Een pauze inlassen
- Wachten tot er iets gebeurt, bijvoorbeeld het openen van een e-mail
- Een splitsing aanbrengen door een of meer regels op te geven
Mee informatie staat in onze documentatie.