Segmenteren

Met Laposta kun je specifieke groepen ontvangers een nieuwsbrief versturen dankzij de uitgebreide mogelijkheden om te segmenteren. Zo stuur je bijvoorbeeld snel een reminder van je laatste nieuwsbrief naar relaties die het origineel over het hoofd hebben gezien en benader je alleen dat deel van je relatielijst dat heeft aangegeven een bepaalde interesse te hebben.  

Een deel van je verzendlijst bereiken met een segment

Wil jij graag gericht nieuwsbrieven versturen naar een deel van je relatielijst? Dat is met Laposta geen probleem. Je hebt uitgebreide mogelijkheden om te segmenteren, waardoor je doel- of verzendgroepen eenvoudig kunt specificeren, in groepen opdelen of filteren. Hiervoor heb je twee manieren (die je ook kunt combineren):

Segmenteren op basis van relatiegegevens

Je kunt alle gegevens die je van een relatie hebt verzameld gebruiken om te segmenteren. Van e-mailadres en aanmelddatum tot door jezelf (of door de relatie) ingevoerde gegevens als voor- en achternaam, woonplaats, geslacht, geboortedatum, werkzame sector, klantnummer en hobby. Zo stuur je bijvoorbeeld een nieuwsbrief over jouw winkel in Utrecht alleen naar het door jou aangemaakte veld en segment ‘Utrecht’ of stuur je een bepaalde interne nieuwsbrief alleen naar medewerkers die jonger zijn dan 32 jaar.

Segmenteren op basis van campagneresultaten

Wil je alleen een nieuwsbrief versturen naar degenen die jouw vorige nieuwsbrief niet hebben geopend of juist op een specifieke link hebben geklikt? Dan segmenteer je op basis van campagneresultaten. We hebben twintig verschillende soorten campagneresultaten om uit te kiezen en een segment samen te stellen.

Tip: je kunt in Laposta ook met Automations werken, waarbij je automatisch nieuwsbrieven verstuurt op basis van relatiegegevens en/of campagneresultaten.