In Laposta zijn jouw statistieken een feest. Direct na het verzenden van jouw nieuwsbrief heb je inzicht in woord en beeld in de acceptatie-, open-, klik- en afmeldratio.
Laposta registreert van elke nieuwsbrief live een fors aantal gegevens. Elke vijf tot zes seconden wordt jouw resultatenpagina automatisch ververst. Dit betekent dat je direct na verzending van jouw nieuwsbriefcampagne de resultaten op deze pagina zult zien 'binnenstromen'.
Alle gegevens worden gepresenteerd in fraaie en overzichtelijke taartdiagrammen, spreidingsgrafieken en tabellen. Al direct na het verzenden van je nieuwsbrieven zie je wie welke nieuwsbrief opent en op welke link(s) jouw relaties klikken.
Koppeling met Google Analytics
Het statistiekenprogramma van Google, Google Analytics (GA), kun je eenvoudig aan Laposta koppelen. Hiervoor kun je per campagne bepalen of je dit doet en hiervoor (in Stap 1 van jouw nieuwsbriefcampagne) de selectiebox aanvinkt.
In Google Analytics krijg je vervolgens automatisch geregistreerd hoeveel bezoeken aan je website zijn gestart via jouw nieuwsbrief. Van jouw nieuwsbriefrelaties kun je ook het aantal pagina's per bezoek, de gemiddelde bezoekduur en de bounceratio zien.
Deze gegevens kun je desgewenst diepgaander analyseren.
Liever niet zoveel resultaten zien?
Als je de privacy van jouw relaties wil beschermen, dan kun je (als je een betaald abonnement hebt op Laposta) de tracking & tracing ook laten beperken. Hier lees je meer over het anonimiseren van de resultaten.